Mooie afsluiting van het schaakseizoen bij de jeugd

Het schaakseizoen 2022-2023 hebben we weer feestelijk kunnen afsluiten.

Gezellig met zijn allen pannenkoeken eten die door de behulpzame ouder waren gebakken.

Om 18.00u was iedereen present. Er moest nog even gewacht worden tot de deur geopend werd van het Wijkplein, maar met de hulp van de vele ouders (BEDANKT !) stond alles snel klaar en kon er gesmuld worden van al het heerlijks. Er blijft altijd wel iets over, maar veel was dat niet. De 48 aanwezige jeugdleden, maar ook de jeugdbegeleiders, deden flink hun best. Barrie Romijn wist zelfs het oude record van Sander van den Bergh (17 pannenkoeken) te verbeteren tot 18 stuks. Klein detail, Barrie is dit jaar voor het laatst jeugdlid, Sander was dat met zijn 12 jaar nog lang niet.

Aansluitend werden de laatste 2 ronden van de zomercompetitie gespeeld. Barrie Romijn werd in groep 1 de eerste en is daarmee de overall zomerkampioen bij de jeugd. In groep 2 ging de eerste plaats naar Guido van der Sluis. Een nieuwe naam, maar onthoud die maar.

Als afsluiting natuurlijk de prijsuitreikingen

Om te beginnen de snelschaakkampioenschappen die we in 4 poules gespeeld hebben op 1 en 8 juni en leverde de onderstaande winnaars op:

Groep 1: Barrie Romijn die daarmee de club snelschaak jeugdkampioen is geworden

Groep 2: Jason Thumann

Groep 3: Maarten Soetekouw

Groep 4: Geert Stokroos

De Zomer competitie zoals al eerder vermeld Groep 1 Barrie Romijn en groep 2 Guido van de Sluis

Tot slot de keizercompetitie.

Bij aanvang van dit seizoen zijn we gestart met 27 jeugdleden. Door de enorme toestroom van nieuwe leden zijn we in groep 2 geëindigd met totaal 47 deelnemers. Voor de eindstand hebben we daarom de groep opgedeeld in 2 groepen, met de leeftijdsgrens t/m 10 jaar voor groep 3

De eindstanden van de keizercompetitie:

1e plaats: Tim van Rijs en is daarmee jeugdkampioen 2022-2023.

2e plaats: Barrie Romijn

3e plaats: Tymofii Korin

Groep 2:

1e plaats: Yesper Gronert

2e plaats: Tymen van der Meer

3e plaats: Nico Clerx

Groep 3: (voor deze spelers kwam de prijs als een grote verrassing maar hebben het zeker verdiend)

1e plaats: Yarik Dushko

2e plaats: Aren Davidov

3e plaats: Hordii Indenko

Voor alle anderen was er als afsluiting van het seizoen een herinneringsmedaille. Dat zelfde was er ook voor een zestal Volendamse gastspelers die op uitnodiging hebben deelgenomen aan de zomercompetitie.

En dan, echt als allerlaatste, was er voor alle jeugdleden die niet hebben kunnen deelnemen aan ons GP toernooi ter gelegenheid van het 60 jarig bestaan van de jeugdafdeling een schaakspel.

Rest mij om iedereen een hele fijne vakantie toe te wensen. Zorg dat je al je energie kwijt kan, want zoals gezegd zullen we komend seizoen wel meer de rust en orde regels gaan hanteren om het schaken voor iedereen leuk te houden, voor zowel de schakers als de trainers. Dat is met de groei van de jeugdafdeling hard nodig.